Miten teen tuotepalautuksen?

 

Voitte palauttaa verkkokauppamme tuotteet 14 vuorokauden sisällä lähetyksen vastaanotosta - eikä palautukselle tarvitse antaa syytä. Tuotteen on oltava asentamaton ja myyntipakkauksessaan - eli edelleen myyntikuntoinen. Mielellämme kuitenkin kuulisimme, jos tuote ei vastaa syystä tai toisesta odotuksianne tai jos tuotetiedoissamme on jotain virheellistä pystyäksemme parantamaan palveluamme. Hyvitys tehdään viipymättä saatuamme lähetyksen, mutta viimeistään 14 vuorokauden sisällä sen vastaanotosta.

Myös myymälästä ostetuissa tuotteissa on sama 14 vrk palautusoikeus. Hyvitämme palautetut tuotteet sillä maksutavalla, jolla ne on ostettu. Säilyttäkää kuitti, sillä ilman sitä emme pysty hyvitystä tekemään.


MITÄ TUOTTEITA PALAUTUSOIKEUS EI KOSKE?

Osa tuotteista tehdään omien mittojenne ja tarpeidenne mukaan. Omalla tekstillä valmistetut emalikyltit, mittojen mukaan valmistetut valurautapatterit, ovet ja ikkunat sekä mittaan leikatut sähköjohdot ovat esimerkkejä tuotteista, joita palautusoikeus ei koske. Osa tuotteistamme tilataan suoraan tavarantoimittajan varastosta. Tällaisten tuotteiden kohdalla on mainittu sana "Tilaustuote" sekä arvioitu toimitusaika, eikä niillä ole palautusoikeutta. Kertaalleen asennettuja tuotteita emme myöskään ota vastaan tuotepalautuksena. 
 

VÄÄRÄ TUOTE TAI KULJETUSVAURIO?

Saatuanne lähetyksen pyydämme tarkistamaan heti, että kaikki on kunnossa. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu ja lähetykseen voi eksyä vääriä tuotteita. Asennettu tuote katsotaan hyväksytyksi. Joskus voi käydä myös niin, että tuote on vaurioitunut kuljetuksessa. Jotta saisimme tilanteen nopeasti korjattua, pyydämme teitä ottamaan yhteyttä pikimiten - viimeistään 7 vrk toimituksesta. Rikkoutuneen tuotteen osalta pyydämme ottamaan kuvan pakkauksesta ja lähettämään sen meille osoitteeseen domus@domusclassica.com tai viestinä numeroon 0400-232425. Palaamme asiaan mahdollisimman pikaisesti. Jos kyseessä on rahtikuljetus, on ilmoitus näkyvästä vauriosta tehtävä heti kuljettajalle. Ethän avaa esim. listapakettia, jos vaurio näkyy avaamattakin. Viivästyksestä aiheutuvista lisäkustannuksista emme valitettavasti pysty ottamaan vastuuta. 
 

VIALLISET TUOTTEET JA TAKUU

Jos huomaatte tuotteessa virheen, pyydämme ottamaan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme (domus@domusclassica.com tai p. 0400-232425). Tuotteiden takuu kattaa tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet, mutta ei asennukseen liittyviä tai muita välillisiä kustannuksia. Viallisen tuotteen tilalle pyrimme ensisijaisesti toimittamaan virheettömän uuden tuotteen. Mikäli tuote hyvitetään, on takuukorvaus enintään tuotteesta maksettu hinta. Takuu ei korvaa normaalia kulumista eikä virheellisestä käytöstä tai asennuksesta johtuvia vahinkoja. Muokattuja (maalattuja, sahattuja tai muuten käsiteltyjä) tuotteita takuu ei koske.

Suosimme tuotteita, jotka on tehty käsityönä. Siksi monissa tuotteissamme poikkeama ei välttämättä ole virhe, vaan persoonallisen työn jälki ja ominaisuus. Kaikki seppien takomat kahvat eivät ole mitoiltaan ihan millilleen toistensa kaltaisia, eikä muoto välttämättä aivan sama kuin kuvan yksilössä. Puhalletussa lasissa saattaa olla puhalluskuplia tai valumia, eikä posliini ole ehkä kauttaaltaan ihan tasaista. Sivellinmaalatuissa ovissa ja ikkunoissa näkyy siveltimen jättämät viivat sekä maalarin oma kädenjälki. Terrakottalaatat ja savitiilet voivat olla sävyltään ja pinnaltaan poikkeavia. Saranat ja muut teräksestä tehdyt helat ovat meillä käsittelemättömiä, jotta ne on mahdollista pintakäsitellä perinteisesti. Teräs on saattanut ottaa pintaansa ruostetta, mikä on luonnollinen reaktio. Messinkiset helat ja kylpyhuonetarvikkeet ovat meillä ilman lakkausta. Pinta tummuu pikku hiljaa luonnollisesti, mutta joskus reaktio on saattanut jo alkaa ja värieroja voi olla isomman tuote-erän toimituksessa. Pinta on kiillotettavissa esim. puhdistukivellä. Emalikyltit ovat jokainen yksilöitä, joissa numerot ei välttämättä ole ihan toistensa kaltaisia. Pienet poikkeamat tuotteissa ovat persoonallisia käsityön merkkejä!

Moni asia vaikuttaa maalauksen onnistumiseen ja pyydämme pitämään mielessä, että hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi tarvitaan kokeilunhalun lisäksi tiedonhalua. Luonnonmaaleissa ainesosat ovat suoraan luonnosta ja siksi ne reagoivat olosuhteisiin eri tavoin kuin synteettiset vaihtoehdot. Työskentelyolosuhteet (lämpötila, ilman kosteus jne.) sekä maalipinnan materiaali vaikuttavat maalin toimivuuteen. Myyjänä vastaamme toimittamiemme tuotteiden laadusta, mutta emme pysty vastaamaan vahingoista, jotka ovat aiheutuneet olosuhteista, käytöstä tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä. Maaleja tai värisekoituksia voi tehdä tarjoamistamme raaka-aineista itsekin. Näihin sekoituksiin emme pysty vaikuttamaaan, emmekä siksi voi kantaa niiden osalta vastuuta sekoitetun maalin laadusta tai sävystä. Sivuillamme ja myymälässä esitellyt ohjeet ja vinkit ovat vain yksi vaihtoehto monien muiden ohjeiden joukossa. Pintakäsittelyaineiden osalta on aina suositeltavaa tehdä testi ennen varsinaiseen työhön ryhtymistä. 

Myymälästä ostetuissa tuotteissa kassakuitti toimii takuutodistuksena - verkkokauppaostoksissa ostoajankohdan tiedot löytyvät järjestelmästämme.
 

TUOTTEEN VAIHTO TOISEEN

Joskus valinta ei osu oikeaan. Tuotteen voi vaihtaa, mutta nopeimmin se onnistuu tekemällä uusi tilaus korvaavasta tuotteesta ja palauttamalla ensin tilattu asiakaspalautuksena takaisin 14 vrk sisällä palautusoikeuden puitteissa. Aikaa ei  näin mene hukkaan, vaan uusi tilaus lähtee meiltä mahdollisimman pikaisesti. Hyvitys aiemmin tilatuista tehdään sille maksutavalle, jota olette tilatessa käyttänyt. 
 

MITEN PALAUTETTAVA TUOTE LÄHETETÄÄN?

Verkkokaupan kautta tilattu pakettikokoinen tuote on sekä Postissa että Matkahuollossa lähetettävissä meille asiakastunnuksillamme, joilla palautuksen teko on mahdollisimman jouhevaa ja teille veloituksetonta. Jos lähetys on lähetetty lavarahtina, veloitamme palautuksesta toteutuneiden rahtikulujen hinnan. 

Lähetyksen mukana lähetämme aina saatteen, josta voi leikata palautuspaketin päälle osoitteemme palautustunnuksineen.
Jos lappu on hukkunut, on pakettiin kirjoitettava seuraavat tiedot:

 

ASIAKASPALAUTUS
Domus Classica Oy
Metsänkyläntie 2
13900 Pekola

Vaihtoehtoiset palautustunnukset:
Posti 618777
Matkahuolto 9501959