Toimitusehdot

    1. Asiakastiedot

Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa nimi, sähköpostiosoite, toimitusosoite ja puhelinnumero. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille (ks. "Rekisteriseloste").

2. Tuotetiedot

Tuotteiden tuotetiedot ja hinnat (sis. alv 24%) näkyvät tuotesivuilla. Hinnat eivät sisällä kuljetuskuluja, vaan ne määräytyvät tuotteen painon ja koon mukaan. Domus Classica Oy varaa oikeuden hinnoittelu- ja tuotetietovirheisiin myyjän vastuun rajoittuessa enintään kaupan peruuntumiseen ja purkamiseen.

3. Toimitustavat ja -maksut

Ostoskoriin siirryttyänne näette valikossa Suomessa käytettävissä olevat toimitustavat. Mikäli haluatte tehdä tilauksen ulkomaille, pyydämme ystävällisesti ottamaan yhteyttä meihin (p. 0400-232425 tai domus@domusclassica.fi). Ohjelma laskee tilaamanne tuotteiden painon mukaisen toimituskulun eri toimitustavoille. 

  • Nouto lähikaupasta
     
    Siwan etusivulleTiedosto:Euromarketin logo.svg Valintatalon logo.svg Tiedosto:Euromarketin logo.svg
    Lähetys
    toimitetaan lähimpään Matkahuoltoon tai Matkahuollon asiamiehelle tai lähikauppaan: Siwa, Valintatalo, K-Market tai R-kioski.
    Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestinä. Toimituksen enimmäismitat ovat 200 x 60 x 60 cm, 0,5 m3 ja 15 kg.
  • Nouto Matkahuollosta

    Lähetys toimitetaan lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen. Tämä lähetysmuoto on usein nopein, koska linja-autoja voi lähteä kohteeseenne jo samankin päivän aikana tilauksesta. Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestinä. Toimituksen enimmäismitat ovat 300 x 80 x 60 cm, 0,5 m3 ja 55 kg.

     
  • Nouto Postin pakettiautomaatista (SmartPOST)

    Tilaus toimitetaan toivomaanne Postin pakettiautomaattiin. Saatte saapumisilmoituksen ja pakettiautomaattiin syötettävän koodin tekstiviestinä. Pakettia säilytetään automaatissa 7 vrk sen saapumisesta. HUOM! Pakettiautomaattiin ei voi lähettää ulottuvuudeltaan yli 60 x 36 x 60 cm suurempia ja/tai yli 35 kg painavia paketteja. Mikäli tilauksenne ei mahdu näihin mittoihin, pyrimme ensisijaisesti lähettämään sen useassa eri paketissa. Mikäli tämä ei ole mahdollista, toimitamme tilauksenne lähimpään Postin palvelupisteeseen. Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestinä.

     
  • Nouto Postista

    Tilaus toimitetaan lähimpään postiin, josta voitte sen noutaa vastaanotettuanne saapumisilmoituksen. Saapumisilmoitus lähetetään joko tekstiviestinä tai postitse.

     
  • Kotiin kuljetus

    Voitte valita kotiinkuljetuksen kaikille tilaamillenne tuotteille. Kuljettaja ottaa teihin henkilökohtaisesti yhteyttä sopiakseen sopivan tuontiajankohdan.

     
  • Nouto myymälästä

    Voitte noutaa tilauksenne myymälöistämme Helsingistä tai Hattulan päävarastolta seuraavasti:
    - HATTULA: Metsänkyläntie 2, päävaraston myymälä. Avoinna ma-to 9-15 ja su 12-15. Ilmoitamme erikseen, kun tuotteet ovat noudettavissa. 
    - HELSINKI: Erottajankatu 11, 00130 Helsinki. Avoinna ma-pe 10-18, la 11-16. Kuljetus päävarastolta Helsingin myymälään on torstaisin aamulla. Ilmoitamme erikseen, kun tuotteet ovat noudettavissa. 
    Toimitusmaksu on varastotuotteita noudettaessa veloitukseton kookkaita tai erityisen painavia tuotteita lukuun ottamatta.
    Tilaustuotteiden osalta perimme rahdin erikseen. 
    Poikkeavista toimituskuluista otamme yhteyttä erikseen.
    Myymälät >

Kookkaissa tuotteissamme laskutamme rahdin jälkikäteen toteutuneiden kustannusten mukaisesti. Tarvittaessa annamme kuljetuskustannuksista etukäteen hinta-arvion. Osa tuotteistamme on tilaustuotteita, joiden rahdin asiakas maksaa kokonaisuudessaan tuotteen alkuperämaasta asti. Tämä on mainittu kyseisen tuotteen tuotetietojen yhteydessä. 

4. Toimitusajat

Toimitukset lähtevät meiltä päivittäin maanantaista torstaihin klo 13.00. Toimitusaika on toimitustavasta riippuen 1-3 arkipäivää. Mikäli toimituksella on kiire, suosittelemme valitsemaan Matkahuollon ja toimituksen Matkahuollon omaan toimipisteeseen. Kun tilaus on noudettavissa, saatte siitä tekstiviesti-ilmoituksen. Jos tuotteen toimitus viivästyy, pyydämme teitä olemaan ensi sijassa yhteydessä meihin (p. 0400-232425 tai domus@domusclassica.fi).  Yleisin syy viivästymiseen on, että verkkopankkimaksamisen jälkeen on on unohtunut "palata myyjän palveluun". Silloin tilaus ei näy järjestelmässämme automaattisesti, vaan haemme sen Suomen Verkkomaksujen omasta ohjelmasta. Suoritettu maksu ja tilaus ei ole siis hukkunut minnekään! Huom! Mikäli tilaatte tuotteita noudettavaksi Erottajan myymälästä, pyydämme huomioimaan, että myymälätoimitukset ovat vain kerran viikossa. Lähetämme teille viestin noutoajankohdasta joko sähköpostitse tai tekstiviestillä. 

Tilaustuotteiden tuotetiedoissa on erikseen mainittu arvioitu toimitusaika. Tilausvahvistuksen yhteydessä vahvistamme ajankohtaisen toimitusaika-arvion. 

5. Maksutavat

  • Verkkopankki ja luottokortit
     
    Verkkokaupassamme voi maksaa yleisimmillä luottokorteilla Visa, Visa Electron, Mastercard ja Eurocard sekä verkkopankkien (Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki, Säästöpankki/ Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki) kautta. Maksutapahtuman välittäjänä toimii Paytrail Oyj.

     
  • PayPal

    Valitessasi tämän maksutavaksi siirryt PayPalin tarkoin suojatulle sivulle tekemään maksusuorituksen ostoksestasi. Tämän jälkeen ohjaudut takaisin Domus Classican sivustoon ja saat vahvistuksen tehdystä maksusuorituksesta. Ostoksesi on nyt kirjautunut myös Domus Classican tilaustenkäsittelyyn ja saat vahvistuksen toimituksen lähdettyä matkaan sekä sen saapuessa valitsemaasi kohteeseen.

     
  • Klarna lasku ja tili - osamaksu

    Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä. Klarna tili -maksutavalla voit jakaa tilauksesi maksun osiin: maksa vähintään 9 eur/kk tai 1/24 kokonaissummasta, kaikki ostosi kerätään samalle tilille ja laskulle ja tilatessasi nyt maksat vasta seuraavan kuun lopussa tai voit milloin tahansa maksaa koko summan kerralla, jos haluat. Yleiset tiliehdot löydät täältä.
    Lue lisää >

     
  • Domus Classican myöntämä laskutussopimus

    Verkkokaupastamme on mahdollista tilata myös laskulla. Tilin avaamista varten pyydämme teitä täyttämään joko yksityishenkilöille tai yritykselle kohdistetetun tilinavauslomakkeen. Saatuamme lomakkeen joko postitse (Metsänkyläntie 2, 13900 Pekola)  tai sähköpostitse (domus@domusclassica.fi) tarkistamme luottotietonne Suomen Asiakastieto Oy:ltä. Tämän jälkeen lähetämme teille henkilökohtaiset tunnukset verkkokauppaamme. Maksutapavaihtoehtona on silloin edellä mainittujen lisäksi "Lasku". Laskutuksessa maksuehto on 14 pv nto, jollei toisin sovita. Domus Classica varaa oikeuden oikeuden sulkea tilin, mikäli maksuehtoja ei noudateta tai se muuten katsotaan aiheelliseksi.
    Yrityksen tilinavauslomake >

    Yksityishenkilön tilinavauslomake >

6. Palautukset ja vaihto

  • Annamme verkkokauppamme tuotteille täyden 30 vuorokauden palautusoikeuden. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntipakkauksessaan. Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toiveiden mukaisesti. Palautusoikeus ei myöskään koske tuotteita, joita emme pidä varastossamme eli niitä tuotteita, jotka tilataan asiakkaalle suoraan tavarantoimittajan valikoimista. Palautamme maksusuorituksenne ilmoittamallenne tilille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa vastaanotettuamme palautuksen.
     
  • Pyydämme palauttamaan tuotteet joko Postin tai Matkahuollon kautta tai toimittamalla suoraan siihen myymälään, josta ostos on tehty. Postilla ja Matkahuollolla palautus onnistuu, kun kirjoitatte paketin päälle "Asiakaspalautus" sekä palautustunnuksen (ks. alla). Kun kyseessä on kookkaammat ja painavammat tuotteet, joita ei voi kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena, veloitamme palautuksesta toteutuneiden rahtikulujen hinnan.
     
  • Otattehan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tuotteen palauttamista sähköpostitse domus(at)domusclassica.fi tai puhelimitse 0400-23 24 25 (ma-to klo 9-15).
     
  • Toimitusosoitteemme on:
    Asiakaspalautus
    Domus Classica Oy
    Metsänkyläntie 2, 13900 Pekola
     
  • Tuotteet voi myös aina palauttaa myymälään aukioloaikojen puitteissa.
     
  • Pyydämme teitä ystävällisesti liittämään lähetykseen seuraavat tiedot:
    1. Tilaajan tiedot
              - nimi
              - tilausnumero
              - tilinumero rahan palauttamista varten
    2. Palautustunnus palautuspaketin osoitekorttiin
              - Matkahuolto 9501959
              - Itella 618777

    3. Palautuksen syy (palautus/ virheellinen tai viallinen tuote) ja tieto siitä, haluatteko uuden korvaavavan tuotteen vai maksun palautuksen tilillenne.

7. Rekisteriseloste

Henkilötietolaki (523/99) 10 §

  • 10.1 Rekisterinpitäjä ja siitä vastaava
    Domus Classica Oy
    y-tunnus 2185236-8
    Metsänkyläntie 2
    13900 Pekola
    FINLAND 

  • 10.2     Rekisterin nimi ja käyttötarkoitus
    Domus Classica Oy:n verkkokaupan käyttäjärekisteri on perustettu 1.8.2008. Sitä ylläpidetään asiakassuhteiden hoitamiseen, markkinointitarkoitukseen sekä muihin verkkopalveluihin liittyviin tarkoituksiin. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille, eikä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. 

  • 10.3     Rekisterin tietosisältö ja tietolähteet
    Rekisterinpitäjä rekisteröi Domus Classica Oy:n verkkokaupan käyttäjästä ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa verkkosivustoa käyttäessään. Näitä ovat mm. nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

  • 10.4    Rekisterin suojauksen periaatteet
    Domus Classica Oy:n verkkokaupan käyttäjärekisterin tiedot on tallennettu rekisterinpitäjän järjestelmään, joka on suojattu käyttöjärjestelmän suojausohjelmiston avulla. Järjestelmään sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla.

  • 10.5     Rekisteröidyn kielto-oikeus ja tietojen korjaaminen
    Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta samoin kuin henkilömatrikkelia ja sukututkimusta varten. Kielto tulee tehdä kirjallisesti osoitteeseen domus@domusclassica.fi. Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta.